Tourism is the phenomenon of human vehicle, so the multiplicity of components and contrast results are investing for the phenomena of the natural environment and cultural to find a tourism product, can be defined tourism as: multi-dimensional phenomenon and its many activities and variety contribute each in the service of tourist, and must be cooperation and coordination them. The Index of competitive travel and tourism (T & TCI) is an important tool to measure and understand the situation of tourism and access to the desired goals by measuring the extent of the competitiveness of countries by measuring their performance within the components of the tourism industry worldwide, consists overall index for competitive travel and tourism Competitiveness Travel and Tourism (IndexTTCI) , of three sub-indices are as follows: The research problem in decline arrangement Egypt in the report of a competitive tourism and travel in terms of their competitiveness on the international level through various indicators, and the importance of research to shed light on the case of Egypt directly, and identify indicators maker differences between Egypt and its regional support capability competitive tourist regional banker surroundings.
أبو العطا, . . ., عبد السلام, . . ., & الشامي, . . (2012). المؤشرات صانعة الفروق في اطار المؤشر العام لتنافسية السياحة والسفر کمدخل لدعم التنافسية السياحية لمصر. ERJ. Engineering Research Journal, 35(4), 417-427. doi: 10.21608/erjm.2012.67201
MLA
طارق عبد اللطيف أبو العطا; فيصل عبد المقصود عبد السلام; اسماء مطفي الشامي. "المؤشرات صانعة الفروق في اطار المؤشر العام لتنافسية السياحة والسفر کمدخل لدعم التنافسية السياحية لمصر", ERJ. Engineering Research Journal, 35, 4, 2012, 417-427. doi: 10.21608/erjm.2012.67201
HARVARD
أبو العطا, . . ., عبد السلام, . . ., الشامي, . . (2012). 'المؤشرات صانعة الفروق في اطار المؤشر العام لتنافسية السياحة والسفر کمدخل لدعم التنافسية السياحية لمصر', ERJ. Engineering Research Journal, 35(4), pp. 417-427. doi: 10.21608/erjm.2012.67201
VANCOUVER
أبو العطا, . . ., عبد السلام, . . ., الشامي, . . المؤشرات صانعة الفروق في اطار المؤشر العام لتنافسية السياحة والسفر کمدخل لدعم التنافسية السياحية لمصر. ERJ. Engineering Research Journal, 2012; 35(4): 417-427. doi: 10.21608/erjm.2012.67201